pondělí 26. prosince 2016

Portrét prababičky a pravnoučka


Letos jsem se rozhodla mojí babičce (Adamově prababičce :-) dát k vánocům portrét. Ale přišla mi nuda kreslit jenom jí a tak jsem uspořádala velkou fotící akci. "Jakože" bych chtěla nějaké jejich společné fotky. To jsem taky chtěla, ale mimo jiné jsem potřebovala i předlohu pro kresbu :-)
Focení bylo hodně vtipný, protože Adam pořád utíkal, ale zadařilo se a máme krásnou vzpomínku – a já taky svojí předlohu.




Fotku jsem si trochu ořízla a zvětšila tak, aby mi obličeje zaplnili skoro celou A4. Kreslila jsem na grafický papír a na tu méně strukturovanou stranu. Použila jsem svoje oblíbené tužky Faber-Castell a neobešel jsem se bez plastické gumy a automatické gumy.


Začala jsem klasicky osami a náčrtkem. Jako první jsem se pustila do babičky – což je logické protože jsem pravák a chtěla jsem se vyhnout mazání si již nakresleného :-)

Vrásky jsem ještě nekreslila, tak jsem se těšila, že vyzkouším něco nového. Šlo to celkem snadno a nebylo to vůbec těžké. Co mi ale hodně trvalo byly vlasy. Ty jsem ji nejdřív jen načrtla s tím, že se k nim ještě vrátím – v prvním okamžiku se mi moc nechtělo se do nich pouštět.



Na co jsem pyšná je, jak se mi povedla Adámkova pusinka se zoubky a jazykem. Byl to sice trochu boj, ale dopadlo to lépe, než jsem čekala.



Po dokončení Adamova obličeje (kromě vlasů) jsem se vrátila na babiččiny vlasy a vůbec to nebyla taková hrůza, jak jsem si prve myslela. Stačily mi tři vrstvy postupného nanášení tuhy a progumovávání a pak už jsem jen dotmavila ty nejtmavší místa. S výsledkem jsem spokojená. Co mi ale ve finále dalo nejvíc zabrat, byly opět Adamovy vlasy. Kreslit dětské vlásky prostě asi neumím. Nakonec jsem si na to vzala nejtvrdší tužku se sady HB. Trochu jsem jí na pomocném papíru ztupila špičku, aby nebyla tak ostrá. Myslím si, že to bylo to nejlepší co jsem mohla udělat, ale stejně mi přijde, že to není ono. Budu muset někde popátrat po nějaké technice, jestli se mi podaří něco načíst.




Obrázek celkově se mi líbí a pod stromečkem, udělal radost :-)

Lenka

2 komentáře:

  1. Paráda. Nikdy nepochopím, jak někdo může nakreslit něco, co je k nerozeznání od fotky... :-O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za kompliment :-) Byla jsem na kurzu kreslení pravou mozkovou hemisférou. Před tím kurzem jsem nebyla schopná nakreslit pomalu ani MickeyMause, natož někoho reálného :-) Takže kurz doporučuji každému, koho to zajímá :-) Lenka

      Vymazat