středa 2. listopadu 2016

Ušito – dvě veselá trička

K šití jsem se odhodlala díky mojí skvělé tchýni Jitce. Něco si ušít mě lákalo už delší dobu. Měla jsem hodně starou sukni (asi deset), kterou jsem si schovávala, i když už jsem jí nenosila. Schovávala jsem jí právě kvůli střihu, který se mi moc líbí a myslím si, že mi i sluší. Rozhodla jsem se, že jako první ušijeme tedy sukni. Bylo to o prázdninách. Šili jsem dvě sukně naráz – jednu Jitka, na které mě to učila a druhou já sama. Dopadlo to super. Sukně jsem nosila celý zbytek léta až do teď.

Pustili jsem se tedy i do trička. Střih Jitka vymýšlela za pochodu – špendlila to přímo na mě :-) Díky naší chybě, kdy jsme si látku ustřihly tak, že by mi bylo tričko taktak dlouhé, vznikl zajímavý detail. Tím je lem dole, který tričko prodloužil, což jsem chtěla, ozvláštnil a myslím, že postavě lichotí. Střih jsem si pak překreslili na papír. Díky tomu už jsme tentokrát při šití dvou dalších triček, nemusely nic vymýšlet a přeměřovat. A lem jsme tam tentokrát udělaly záměrně :-)




Látku jsem si koupila na stránkách http://www.yhacek.cz/. Tam jsem kupovala nějaké látkové plenky pro Adama. Mnoho zákaznic si chválilo i kvalitu látek, které také prodávají. Vybrala jsem si bavlněný úplet s elastanem. Žlutý s gramáží 160 g/m2 a blankytný s gramáží 210 g/m2. A musím říct, že jsem si vybrala dobře – oba jsou moc příjemné, přiměřeně pružné a ani po vyprání na 50 se nesrazili. Po vyprání jsem trička nemusela ani žehlit – ještě mokré jsem se ja ramínku pěkně vyrovnala, při skládání uhladila a na nošení jsou pěkně hladká :-)


Tentokrát jsem obě trička šila já sama a Jitka hlídala Adama,.Jen mi občas pomohla na mě upravit šířku a tak.

Dopadlo to dobře, trička jsou moc pěkná a suprově mi sedí.

Někdy příště máme v plánu se pustit do pastelkovníku a něčeho pro sviště – nejspíš to budou tepláčky.

Lenka


Žádné komentáře:

Okomentovat