středa 12. října 2016

Jak se vyvíjelo moje vyšívání (1. díl)

Jak jsem už psala, vyšívám už asi od deseti let. Za tu dobu jsem se značně vyvíjela a můj styl se hodně měnil. Měnily se i motivy, které jsem vyšívala a vyšívám J.

Při dokumentaci jsem byla sama překvapená, co všechno jsem já, nebo moji blízcí našli za poklady.

Našla jsem schované 2 své první výtvory. Je potřeba zmínit, že ten úplně první je fakt děs (proto ho neukážu), ale z nostlagie ho mám schovaný. Druhý není přímo na panamu, ale byl to předtištěný ubrousek. Vyšila jsem ho barevný. Už je značně zašlý, ale snad to omluvíte.

Jeden z mých prvních výtvorů


Oba následující obrázky jsou plné chyb a stářím v rámečku látka povolila. Nicméně se není čemu divit, bylo mi asi jedenáct let.
Vlevo: dárek pro mojí mamku k svátku, Vpravo: dárek pro taťku
Pak vám ukážu obrázek první obrázek, kde se domnívám, že není žádná chyba J. Motiv jsem tenkrát našla ve vydání Vlasty. Úplné retro. Bylo mi myslím dvanáct.


Pak nastala éra, kdy jsem každému v rodině vyšila jeho znamení. K dokumentaci jsem sehnala jen ty od mých rodičů a babičky, přičemž jeden je rozbitý – to ale nevadí J. Těch znamení jsem vyšila opravdu hodně – mám pocit, že jich k deseti bude, některé i opakovaně. Aby mě to bavilo, tak jsem střídala barvy a některé jsem vyšívala melírovanou bavlnkou. Melírovaná bavlnka byl tehdy obrovský hit a děsná novinka. Nicméně takovéto obrázky s ní vypadaly hrozně – to jsem si samozřejmě ve svých dvanácti letech nepřipouštěla.

Jinak než křížkově vyšívám jen vyjímečně, ale dva dřívější zástupce tu mám.


Aby nebyl článek dvacetistránkový, tak vám moje následující pokroky ukážu v dalším díle.
Jak vypadaly začátky vašeho koníčku?
Mějte se pěkně
Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat