čtvrtek 13. října 2016

Kresba portrétů tužkou

Kresba portrétů tužkou je další z mých koníčků.

Nejsem umělec a kreslení portrétů mi nikdy nešlo. Naučila jsem se to až díky kurzu, na kterém jsem byla loni. Před kurzem jsem nekreslila, protože to vždycky byla katastrofa. Ale kurz kreslení, který jsem absolvovala byl skvělý. Naučila jsem se potřebné techniky a řekla bych, že teď když někoho nakreslím, tak je poznat o koho se jedná :-)


Nicméně i tak mám vše vydřené. Nepyšním se přílišnou fantazií ani talentem. Podle mě když má někdo opravdu talent, umí kreslit sám, bez kurzů, bez tištěné předlohy, podle živého člověka a nebo podle fantazie. Kdežto já když kreslím, tak se s tím piplám, pořád všechno přeměřuji a opravuji.

Jeden z mých prvních doma kreslených portrétů po kurzu.



Denearys Targaryen z mého oblíbeného seriálu Hra o trůny, formát A4.
Kreslím jen podle tištěné předlohy 1:1 (to znamená, že předlohu musím mít vytištěnou na stejný formát, jako bude výsledná kresba). To abych mohla správně kompozičně obrázek rozkreslit a abych byla schopná všechny části obličeje udělat správně velké atd. Na živý model jsem si ještě netroufla, a nejspíš ještě dlouho netroufnu :-)

Na kreslení portrétů se také musím soustředit. Když chci kreslit potřebuji tedy relativně klid a aspoň 40 minut času v kuse, aby mělo cenu ke kreslení zasednout. Když se mi podaří si tento čas vyhradit, tak mě to ale moc baví. Je to pro mě těžké, protože mám miminko. Okolo něj je pořád spoustu práce, takže od jeho narození kreslím méně.


Někdy příště vám napíšu na jakém kurzu jsem byla, jak probíhal a jestli mě naučili vše co jsem chtěla :-) A napíšu vám i o jiných kurzech na kterých jsem byla, nebo mám v plánu na ně jít :-)

Lenka


Žádné komentáře:

Okomentovat