neděle 30. října 2016

Čím kreslím - tužky (2) – Grafitové tužky Faber-Castell, Castell 9000

Tužky od Faber-Castell jsem si pořídila, když jsem prvních pár portrétů měla nakreslených, a věděla jsem, že se tomu budu chtít věnovat.




Po těchto tužkách jsem ale pokukovala už od kurzu – na internetu na ně totiž byla všude spousta recenzí, kladných samozřejmě. A protože jsem si chtěla udělat radost, pořídila jsem si sadu tužek v plechové krabičce. Sada obsahuje šest tužek a to HB, B, 2B, 4B, 6B, a 8B určených k uměleckému kreslení. Prodávají se i kusové – toho už jsem si využila, když mi dvě tužky došly :-) Sada stojí kolem 170 Kč a kusové tužky kolem 27 Kč.



Kromě klasické verze jsou i v Jumbo verzi. Jumbo mají zesílenou tuhu i dřevo. Jumbo tužky jsem si koupila v tvrdosti 6B a 8B. Tady stojí jeden kus zhruba 45 Kč. Jumbo tužky používám hlavně na větší tmavé plochy jako je tmavé pozadí, tmavé oblečení, nebo třeba tmavé vlasy – pomaleji ubývají.

Tužky pravděpodobně neseženete v každém běžném papírnictví, ale budete pro ně muset do výtvarných potřeb.


Tužky jsou kvalitní a kreslím s nimi nejradši. Budu si je dokupovat pořád dokola.

Mezi jejich plusy patří:
+ krásně sytá stopa bez tlačení, řekla bych, že kreslí skoro sami
+ tuha se neodštipuje, ani když je hodně ostrá špička
+ nelámou se – mají nějakou speciální úpravu tuhy proti lámání

+ nelámou se ani když upadnou na zem  potvrzeno mýma nešikovnýma rukama
+ skvěle se s nimi stínuje
+ dobře se gumují

A ještě ukázka obrázků nakreslených Faberkami.


Kresleno podle svatební fotky mých rodičů. A4.
Tady je vidět jak obrázek vypadá v rámu.

Svého muže jsem kreslila moc ráda. Ve skutečnosti nevypadá tak přísně :-) A4.
Když to shrnu, Faberky jsou prostě super.

Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat