sobota 29. října 2016

Omalovánky – kreativní odpočinek (a nejukecanější článek)

Antistresové omalovánky pro dospělé jsou teď velmi módní a oblíbené. Obrovsky populární jsou hlavně v zahraničí, ale u nás se začínají také čím dál víc rozmáhat. V knihkupectvích je momentálně naprostý omalovánkový boom.

Hodně dlouho mě omalovánky nechávaly chladnou. Myslela jsem si, že na tom není nic moc kreativního a že to proto je trochu nuda. Jééje, jak moc jsem se mýlila.

Kouzelná zahrada


Na omalovánky došlo až několik měsíců po narození mého syna. Po jeho narození jsem se několikrát pokoušela něco kreslit, nebo vytvářet. Ze začátku by to celkem šlo – Adam byl asi hodně hodné a klidné miminko asi do čtyř měsíců. Do té doby hodně spal, málo plakal a já měla poměrně hodně času – moc jsem ale netvořila, protože se mi nechtělo, hodně jsem odpočívala a navíc jsem jako zábavu měla dívat se jak spí. Po čtyřech měsících jsem měla častěji a větší chuť něco tvořit. V té době ale Adam už neprospal celý den a zároveň se naučil přetáčet na bříško a objevovat svět. S tím ale bylo spojené, že začal vždy po chvíli vyžadovat podat novou hračku, otočit zpět na záda, když byl unavený a vůbec si vyžadovat mou pozornost :-) Takže najít si víc jak 20 minut volného času v kuse bylo skoro nemožné. Vytahovat na 20 minut korálky nebo něco podobného, bylo neefektivní. Na kreslení potřebuji víc času v kuse, abych se mohla soustředit.

První omalovánky jsem dostala od tchýně k narozeninám. Nicméně první vybarvený obrázek byl několik týdnů potom z časopisu.

Obrázek z Pravého domácího časopisu. Můj první :-)

Zjistila jsem, že to je super relax. Nemyslela jsem na nic složitějšího než na, jakou barvu teď asi vezmu do ruky? Jako, fakt parádní „restart“ myšlenek. Obrázek jsem tedy malovala několik dní – po troškách. To mě ale právě zaujalo. Tak jsem vytáhla omalovánky od tchýně a řekla jsem si, že zkusím stínovat a používat pastelky stejně, jako když s nimi kreslím. No a dopadlo to suprově. Stínoval jsem a míchala barvy úplně stejně jako při kreslení. Jestli to čte nějaká malířka omalovánek tak se asi chytá za hlavu – v omalovánkovém světě jsem totiž naprostý žabař.

Nádherná omalovánka od Kláry Markové. Akarelové pastelky Mondeluz, rozmyté vodou.

Následně jsem na youtube a instagramu objevila svět, o kterém se mi ani nesnilo. Jsou to malá umělecká díla, co tam lidi tvoří. A v tu chvíli jsem byla lapená.

V omalovánkách můžete odpočívat, můžete tvořit, dokreslovat, byt kreativní, kombinovat techniky – můžete úplně všechno. Ale také nemusíte, když nechcete, nebo si netroufáte.

Nad některými technikami, které „malířky“ vymyslí, jen kroutím hlavou. Hodně nápadů zkouším, nebo mám v plánu vyzkoušet i ve vlastní kresbě.

Magická džungle

Omalovánky můžete koupi v knihkupectví, na e-shopech, ale i v trafice. A malovat můžete čímkoliv. Od klasických pastelek, přes ty umělecké, fixami, vodovkami, akvarelem …

Shrnu-li to: u omalovánek relaxuji, když nemám dost času nebo chuť na jiné tvoření :-)

Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat